RESPONSYWNOŚĆ

 

 Strona główna / Strony www / ResponsywnoŚć

Responsywność inaczej RWD - zacznijmy od wyjaśnienia tego słowa - w branży e-marketingowej oznacza dostosowanie grafiki do rozmiaru wyświetlacza na którym dana strona internetowa jest prezentowana. Jeśli twoja firmowa strona jest responsywna to znaczy, że będzie dobrze wyglądała na laptopie, tablecie, czy smartphone.


Responsywność stron WWW to nie dodatek, ale konieczność. Graficy i programiści tworząc stronę WWW starają się, aby była ona maksymalnie prosta w obsłudze zarówno przy użyciu myszki jaki i palca na małym ekranie tabletu lub smartphona. W tym celu przykładowo najmniejszy interaktywny obiekt nie może mieć mniej niż 40px inaczej po prostu ciężko będzie w niego trafić. Wielkość czcionek oraz układ elementów zmienia się w zależności jaka jest rozdzielczość danego ekranu oraz na jakiej przeglądarce jest wyświetlana twoja strona internetowa.

Dodajmy do tego fakt, że 2012 rok był pierwszym od 11 lat rokiem, w którym spadła sprzedaż komputerów PC na rzecz urządzeń mobilnych. Co za tym idzie coraz więcej osób korzysta z tych urządzeń do przeglądania stron internetowych. Wystarczy popatrzeć na ludzi, którzy już nie tylko używają telefonów do wykonywania rozmów, ale w dużej mierze do przeglądania stron internetowych. 

Dochodzi do tego wszystkiego największy w Polsce gracz zajmujący się podawaniem nam wyników wyszukiwania - Google. Już od dawna strony responsywne były na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania niż te nie dostosowane do urządzeń mobilnych. W marcu 2015 roku Google poszło o krok dalej stwierdzając, że jeśli dana strona nie jest dostosowana do urządzenia na którym ma być wyświetlona to po prostu nie pokarze jej w wynikach wyszukiwania na danym urządzeniu. Biorąc pod uwagę, że 67% całej populacji polski korzysta z Internetu to 41% z całej populacji korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych. Pytanie, czy jesteś w stanie zignorować tak dużą liczbę Twoich potencjalnych klientów?

Czym się różni wersja mobilna strony Internetowej od responsywnej strony Internetowej? Różnica jest diametralna. Wiesz już czym jest responsywność, natomiast wersja mobilna to zupełnie nowy serwis www, który włącza się zamiast standardowej strony Internetowej w momencie gdy użytkownik chce ją przeczytać na urządzeniu mobilnym. W związku że jest to nowy inny serwis musisz go aktualizować niezależnie od aktualizacji podstawowej strony www. Ponadto może on wyglądać zupełnie inaczej i zawierać zupełnie inne treści niż podstawowa strona Internetowa. Jest to rozwiązanie dla osób, które z różnych względów nie mogą zrezygnować ze swojej starej strony Internetowej, a potrzebują jej mniejszego odpowiednika np. w postaci wizytówki dla urządzeń mobilnych.  

OK! W takim razie jakie jeszcze są zalety strony responsywnej i ile to kosztuje?

  1. idziesz z duchem czasu – wykorzystaj szanse jaką Ci daje Google, póki co wśród Twojej konkurencji nie ma jeszcze wielu firm, które mogą poszczycić się stronami responsywnymi,
  2. ułatw życie swoim klientom – jeśli Twoja strona się szybko ładuje i nie ma problemu z czytaniem jej na urządzeniu mobilnym z pewnością klienci zostaną na niej dłużej,
  3. zwiększ liczbę odwiedzin – biorąc pod uwagę powyższe informacje ruch na twojej stronie potencjalnie może wzrosnąć nawet o 41%,
  4. oszczędność pieniędzy – projektując stronę responsywną nie musisz dodatkowo płacić za wersję mobilna starej strony www. W jednej cenie masz nową stronę i jej mobilny odpowiednik. 

Zalety już znasz teraz kwestia ceny. Kupując w Infracom stronę Internetową masz gwarancje, że będzie ona responsywna, czyli nie kosztuje Cię to już nic.Wyznacznikiem, czy strona jest responsywna, czy nie jest test zgodności Google z urządzeniami mobilnymi , który można wykonać pod tym adresem www.google.com/webmasters/tools. Możesz za równowartość 600 zł netto dokupić pakiet usług w ramach, którego sprawdzamy, czy na wskazanych urządzeniach mobilnych i przy zróżnicowanych przeglądarkach nadal Twoja strona wygląda poprawnie. Czasami zdarza się tak, iż mimo wersji responcywnej na mało popularnych urządzeniach z nietypowymi rozdzielczościami niektóre elementy strony mogą się niepoprawnie wyświetlać. Nie jest to konieczne, ale jeśli zależy Ci na profesjonalnym wizerunku warto zainwestować i mieć gwarancje.

Innym rozwiązaniem jest, jak już wcześniej wspominaliśmy, wersja mobilna. Nie zawsze się ona opłaca. Stworzenie wersji mobilnej dla dużego i skomplikowanego serwisu jest równo warte co stworzenie samego serwisu. Nie ma sensu płacić podwójnie, ale w niektórych przypadkach gdy tych treści nie ma dużo lub gdy chcesz pełną funkcjonalność pokazać na wersji dla komputerów to strona wizytówka mobilna może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Koszt takiej strony mobilnej to od 600 zł netto. 

Reasumując jeśli nie wiesz, czy Twoja strona jest mobilna, czy nie możesz to sprawdzić wykorzystując narzędzie Google’a link tutaj. Następnie skontaktuj się z nami. SPRAWDZ RESPONSYWNOŚĆ

Copyright © 2018. Created by InfraCOM.pl